Pitäjänmäki-päivä 8.9.2024

Pitäjänmäki-päivä järjestetään joka vuosi syyskuun kauneimpana sunnuntaina, joka tänä vuonna on 8.9.2024, klo 12.00 - 15.00. Luvassa on ohjelmaa, musiikkia, PiTa:n järjestämää urheiluohjelmaa, syötävää, kirppari ja paljon muuta. Seuraa valmisteluja tältä sivulta! Tai osallistu itse.

Pitäjänmäkipäivä 8.9.2024 klo 12 -15

Huom! Ohjelma päivittyy vielä koko ajan; käy usein tsiigaamassa!

Estradilla (kirjaston sisäänkäynnin luona)

• klo 12.00 apulaispormestari Johanna Laisaari avaa Pitäjänmäkipäivän
  • n. 12.15 alkaen paikallisten musiikkiyhtyeiden esiintymisiä:
  • Nuorisoseura Karjalan Nuoret (jolla on toimintaa myös meidän kylässä) esittää tanssia. Yleisökin pääsee panemaan jalalla koreasti.
  • KUIS?  on Marttilassa asuvan kirjallisuusihmisen Kuisma Korhosen yhden miehen yhtye, joka julkaisi ensilevynsä viitisen vuotta sitten. Tällä kertaa kitaran kanssa esiintyvä Kuisma on tuttu myös viime vuoden päivillä soittaneesta Redhill Rats -yhtyeestä.
  • Hulda Huima on helsinkiläinen laulaja/lauluntekijä, media- ja esitystaiteilija.

Kirjastossa (klo 12 - 15)

• arkkitehti Miika Vuoristo Helsingin kaupunkisuunnittelusta esittelee Pitäjänmäkeä koskevia suunnitelmia ja hankkeita sekä vastaa kysymyksiin.
  • Pitäjänmäen musiikkiopiston opettajat ja oppilaat esittelevät opiston toimintaa ja esittävät pienempiä musiikkikappaleita monitoimisalissa. Kiinnostuneilla on tilaisuus tutustua instrumentteihin. On myös tilaisuus ilmoittautua opiston kursseille.

Urheilukentällä

on Pitäjänmäen Tarmon (PiTa) järjestämää ohjelmaa:

• PiTa jalkapallojoukkue 2011-2012 myy arpoja.
  • Perinteinen juoksukilpailu klo  13.00
  • PiTa jp 2016 näytösottelu 12-12.40.

Turkismiehenpolku ja Jousipolku

muodostavat Pitäjänmäkipäivän keskuksen, jossa yhteisöt ja yritykset voivat esittäytyä. Täällä politiikan bongarit voivat myös puhua suoraan päättäjille. Mukaan ovat ilmoittautuneet mm:

• Pitäjänmäen ev.lut. seurakunta osallistuu tapahtumaan näyttävästi. Kysykää Isää seurakunnan teltalla.
  • Puolueiden paikallisjärjestöistä Kokoomus, Kristillisdemokraatit, Liberaalit, Perussuomalaiset, Suomen kommunistinen puolue, Svenska folkpartiet, Sosialidemokraatit, Vasemmisto, Vihreät sekä pol eläkeläisjärjestöistä Eläkkeensaajien keskusliitto ja Seniorit. Vihreiden ständillä voi tavata ainakin kuntavaaliehdokkaat Anna Laineen ja Juha Karhun! (JA MUUT PUOLUEET TOIVON MUKAAN AKTIVOITUVAT KERTOMAAN OMAT EDUSTAJANSA!!!)
  • Pitäjänmäen VPK päivystää kalustoineen ja miehistöineen Turkismiehenpolun päässä. Tänäkin vuonna VPK vastaa turvallisuudestamme ensiapu- ja ensivalmiusryhmiensä kautta.

Liity jäseneksi, lähde brankkariksi! Palokuntamme tarvitsee uusia jäseniä ja ottaa uusia vapaaehtoisia. Haetaan perusterveitä (ei tarvitse olla toimintasankari!), kiinnostuneita aikuisia ja junioreita, joille on tarjota koulutusta ja treenejä. Käy kysymässä paloautojen luona!

• Partiolippukunta Jeanne d`Arc ja kannatusyhdistys esittelevät partiotoimintaa. Tarjolla on myös herkulliset letut!
  • PPV/PiTa yj 2013 poikien joukkueella on kirppispöytä joukkueen toiminnan tukemiseksi. Lisäksi voi tulla tutustumaan joukkueen toimintaan jos haluaa mukaan harrastukseen.
  • Taitotalo esittelee toimintaansa. Lisäksi on maistiaisia talon ravintolasta sekä onnenpyörä.
  • Pitskussa tuotettua hunajaa myy Tanja Rasila.
  • Pitäjänmäen peruskoulun luokka 4 A myy luokkaretkensä rahoittamiseksi omenamehua ja hilloa.
  • Pitäjänmäen peruskoulun vanhempaintoimikunta tarjoaa ostettavaksi keksejä.
  • Helsingin Diakonissalaitoksen Etsivän vanhustyön tiimi esittäytyy.
  • Koripalloseura Sykki ry:n pöydällä on mahdollisuus osua koreihin ja päästä mukaan toimintaan.

Vanhalla rautatieasemalla

Klo 13.00 Pohjoismaisen rautatieseuran Suomen osasto pystyttää opasteen asemapuiston Rautatieomenapuiden kohdalle. Lue enemmän.

Kirppari

Kuten ennenkin, Pitäjänmäkiseuran jäsenillä on tilaisuus myydä omaa tarpeettomaksi käynyttä tavaraansa sekä oman puutarhan satoa ja omien käsien työtä kirpputorilla.

Ruokaa ja juomaa

Ruokaa ja juomaa on myytävänä partiolaisten lisäksi myös PiTa:lta (mm. grillattua makkaraa) ja Sambukanilta. Mukaan mahtuu vielä ravintolapäiväyrittäjiä!

Vielä ehtii esillepanijaksi, jopa esiintyjäksi!

Enää 10 päivää Pitäjänmäki-päivään - NYT on aika varata pöytä, esiintymis- tai myyntipaikka! Bändillekin löytyy vielä tilaa.

Pitäjänmäkipäivä on tänä vuonna sunnuntaina 8.9.2024 klo 12 - 15. Päivä vietetään kirjaston ja urheilukentän ympäristössä (Turkismiehenpolku/Jousiipolku).

Kuten aikaisempina vuosina, paikalliset yhteisöt, yhdistykset ja yritykset ovat aktiivisesti ilmoittautuneet mukaan järjestelyihin. Lisää tietoa tällä sivulla. Lisää mahtuu mukaan!

Yhteisöt/yhdistykset/yritykset voivat varata teltta- tai pöytäpaikan toimintansa esittelemistä tai pienimuotoista tuotemyyntiä varten. Paikka on ilmainen yhteisöjäsenillemme, muilta joudumme veloittamaan yhteisöjäsenmaksua vastaavat 50 €.

Ruokamyyntiä  Tilaisuudessa on mahdollisuus ravintolapäivätyyppiseen herkkujen myyntiin. Ravintolapäivän ehtoihin kuuluu, että myydään kotikeittiön mittakaavassa olevia määriä itse valmistettua ruokaa. Myyjä vastaa omasta terveydestään ja ruuan hygienisyydestä. Roskat pitää kerätä (Pitäjänmäkiseura hoitaa jätesäkkien poiskuljetuksen).
JOS ruokaa lämmitetään liedellä tai liekillä, siitä on ilmoitettava Pitäjänmäkiseuralle viimeistään 2.9.2024. Paikalla on oltava 1 sammutuspeitto ja 1 6kg:n sammutin.

Kirpparimyynti  Kuten aikaisempina vuosina, Pitäjänmäkiseuran jäsenet voivat myydä tarpeettomaksi käyneitä kodin tavaroita, vaatteita jne. Ilmoittautuminen järjestäjien edustajaan (keltaiset liivit) saapuessa.

Bändit, lausujat, esiintyjät!  Vielä mahtuu estradille 1 - 2 esiintyjää. Meillä on äänentoistolaitteisto, jos teillä on äänet. Ilmoittautuminen seuran puheenjohtajalle.

Yhteystiedot tästä: https://pitajanmakiseura.yhdistysavain.fi/yhteystiedot/#widget-Ae5vLSKXuVgaSmbgkLX2